Küresel ısınma katarakt riskini artırabilir




Küresel ısınmaya bağlı iklim değişikliğinin, ultraviyole ışınlarına daha fazla maruz kalmaya yol açacağından katarak triskini artırabileceği açıklandı.

Avustralyanın "Fred Hollows" derneğinden doktorlar, Dünya Sağlık Örgütünün (WHO) 60ıncı kuruluş yıldönümü dolayısıyla yayımladıkları araştırmada, iklim değişikliğinin ultraviyole ışınların seviyesini yükselteceğini, bunun da ultraviyole ışınlara fazla maruz kalmaya neden olacağını belirtti.
 
Kataraktı tetikleyen 3 ana nedenin yaş, tütün ürünlerinin kullanımı ve ultraviyole ışınlara fazla maruz kalma olduğu, ameliyatla kolayca tedavi edilebilse de kataraktın, tedavi yetersizliği nedeniyle dünya genelinde körlük vakalarının yaklaşık yarısından sorumlu olduğu vurgulandı.
 
"Environment Australia" adlı başka bir kuruluşun yayımladığı raporda da, iklim değişikliğinin bulaşıcı ve solunum yolu hastalıklarının yanı sıra fırtına veya orman yangınlarına bağlı yaralanmaların sayısını da artırabileceği belirtildi.
 
Rapora göre, iklim değişikliğinin 10 yıl içinde sağlık açısından çok büyük sorun haline gelebileceğine dikkat çekildi.
 
Kuruluş yıldönümünü "Sağlığı iklim değişikliğinden korumak" temasıyla kutlayan WHO, 2005 yılında küresel ısınmanın her yıl 150 bin kişinin ölümüne ve 5 milyon hastalık vakasına neden olduğu uyarısında bulunmuştu. <

Diğer Başlıklar

Rahim şekli, tüp bebek tedavisini etkiliyor : Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Opr. Dr. Cihan Kabukçu, rahim şeklindeki anor
Zinnat isimli antibiyotik için geri çekme : Sağlık Bakanlığı, çocukların tedavilerinde kullanılan "Zinnat 125 mg / 5 ml süsp
Herkes onun böbreklerinin peşinde : Trabzon'un Akçaabat ilçesinde yaşayan ve bir tesadüf sonucu 3 böbreği olduğunu ö
"Horlama basit bir sağlık sorunu olmayabilir" : Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Kulak Burun Boğaz Ana Bilim Dalı öğretim üyesi P
Grip virüsleri dünyaya Asya'dan yayılıyor : Mevsimsel gribe neden olan tüm virüslerin Asya kıtasından dünyaya yayıldığı, bu
Vitamin takviyesinin sağlığa yararı yokmuş : Bilim adamlarınca yapılan kapsamlı bir araştırmada, A, C ve E vitaminleri takviy
Tıp dünyasında çığır açacak proje : ODTÜ Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Biyomedikal Araştırma Laboratuvarın
Meme kanserine karşı mucizevi mantar özü : Doğu Asya'da yüzyıllardır tıbbi olarak kullanılan bir mantarın özünün, meme kans
Diyet kadınlarda kalp krizi riskini azaltıyor : ABD'de yapılan geniş çaplı bir araştırmada, diyetin kadınlarda kalp krizi ve fel
Aşırı zayıflığı teşvik etmek yasaklanıyor : Fransa meclisi, moda dergileri dahil, reklamcıların ve internet sitelerinin aşır

Haberler | Gazeteler | Gizlilik Politikası