Meme kanseri ile alkol tüketimi bağlantılı




ABDde yapılan geniş çaplı bir araştırmanın sonucunda, kadınlarda menopoz sonrası yaygın olan meme kanseri riski ile alkol tüketimi arasında bağlantı kuruldu.

Araştırmayı yapan ekibin lideri Ulusal Kanser Kurumundan Jasmine Lew, 184 binden fazla kadından alınan veriler üzerinde yapılan analizlerin, "içmenin yaşlı kadınlar için meme kanseri riskini artırdığını" ortaya koyduğunu belirtti.
 
Günde bir ile iki küçük kadeh alkol alan kadınların memelerinde hormona duyarlı tümör gelişme ihtimalinin yüzde 32 oranında olduğu belirlendi. Araştırmaya göre, günde üç ya da daha fazla kadeh ise bu riski yüzde 51 oranında artırıyor.
 
Lew, Amerikan Kanser Araştırmaları Birliği toplantısında araştırma hakkında bilgi verirken, alkolün hangi türü olursa olsun bu riskin apaçık olduğunu ifade etti.
 
Çalışmalarının sonuçlarının, alkolün östrojen metabolizmasına müdahalesinin kanser riskini artırdığı teorisini doğruladığını belirten Lew, bu konuda kamu sağlığı alanında tavsiyelerde bulunmak için henüz erken olduğunu söyledi.
 
Lew, kadınların, risk faktörlerinin belirlenmesi için doktorlarıyla konuşmaları gerektiğini kaydetti.
 
Meme kanseri, akciğer kanserinden sonra kadınlarda yaygın olan ikinci öldürücü kanser türünü oluşturuyor. Uzmanlar bu yıl içinde dünyada 1.2 milyon kişide meme kanserinin teşhis edilebileceğini ve bunlardan 500 binin hayatını kaybedebileceğini tahmin ediyor. <

Diğer Başlıklar

Rahim şekli, tüp bebek tedavisini etkiliyor : Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Opr. Dr. Cihan Kabukçu, rahim şeklindeki anor
Zinnat isimli antibiyotik için geri çekme : Sağlık Bakanlığı, çocukların tedavilerinde kullanılan "Zinnat 125 mg / 5 ml süsp
Herkes onun böbreklerinin peşinde : Trabzon'un Akçaabat ilçesinde yaşayan ve bir tesadüf sonucu 3 böbreği olduğunu ö
"Horlama basit bir sağlık sorunu olmayabilir" : Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Kulak Burun Boğaz Ana Bilim Dalı öğretim üyesi P
Grip virüsleri dünyaya Asya'dan yayılıyor : Mevsimsel gribe neden olan tüm virüslerin Asya kıtasından dünyaya yayıldığı, bu
Vitamin takviyesinin sağlığa yararı yokmuş : Bilim adamlarınca yapılan kapsamlı bir araştırmada, A, C ve E vitaminleri takviy
Tıp dünyasında çığır açacak proje : ODTÜ Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Biyomedikal Araştırma Laboratuvarın
Meme kanserine karşı mucizevi mantar özü : Doğu Asya'da yüzyıllardır tıbbi olarak kullanılan bir mantarın özünün, meme kans
Diyet kadınlarda kalp krizi riskini azaltıyor : ABD'de yapılan geniş çaplı bir araştırmada, diyetin kadınlarda kalp krizi ve fel
Aşırı zayıflığı teşvik etmek yasaklanıyor : Fransa meclisi, moda dergileri dahil, reklamcıların ve internet sitelerinin aşır

Haberler | Gazeteler | Gizlilik Politikası