Vitamin takviyesinin sağlığa yararı yokmuş




Bilim adamlarınca yapılan kapsamlı bir araştırmada, A, C ve E vitaminleri takviyesinin sağlığa yarar sağlamadığı gibi erken ölüme yol açabileceği saptandı.

İngiliz Daily Mail gazetesinin internet sitesindeki habere göre, uluslararası alanda saygın bir grup bilim adamı, 230 bin kişiyi kapsayan 67 araştırmayı inceleyerek antioksidan A, C ve E vitaminlerini almanın" sağlığa katkıda bulunduğu yönünde ikna edici hiçbir delil bulunmadığı" sonucuna vardılar.
 
Beta karoten, A, C ve E vitaminleri ile selenyum kullanımı üzerinde yapılan derinlemesine analizde, vitaminlerin ömrü uzatmadığı gibi ölüm oranını artırabileceği belirlendi.
 
Ölüm oranını A vitamininin yüzde 16, havuç, domates ve brokolide bulunan bir pigment olan ve vücudun A vitaminine dönüştürdüğü beta karotenin yüzde 7 ve E vitamininin yüzde 4 artırabileceği belirtilirken, C vitamininin önemli zararlı etkisinin saptanmadığı kaydedildi.
 
Araştırmadan, "antioksidanları kullanan sağlıklı insanlarda bazı hastalıkların önlendiği veya hasta insanların bunları kullanarak daha iyi oldukları yönünde kanıt olmadığı" sonucu çıktı.
 
Selenyum ve C vitaminiyle ilgili daha fazla araştırmaya ihtiyaç olduğu ifade edildi. Antioksidanlar, metabolizmanın normal çalışması sırasında vücut tarafından üretilen moleküller olan serbest radikallere karşı koruma unsuru oluşturuyor.
 
Serbest radikaller hastalık, yaşlılık veya zehirli maddelere maruz kalma sonucunda kontrolsüz bir şekilde artarsa vücuda zarar verebiliyor.
 
C vitamini gibi antioksidanların, serbest radikalleri etkisiz hale getirerek sağlığa yarar sağlayacağı düşünüldüğü için birçok insan bunları "sağlık sigortası" gibi görüyordu.
 
Daha önce yapılan araştırmalardan, vücutta antioksidan seviyesinin artmasının hayatı uzatabileceği sonucu alınmıştı.
 
Bazı araştırmalarsa bunların yararı veya zararı bulunmadığını, hatta zararlı etkisinin olabileceğini göstermişti.
 
Bununla birlikte, bu son araştırmada antioksidanların neden sağlığa zararlı olabildiği yönünde biyolojik bir açıklama getirilmezken, örneğin beta karotenin vücudun yağları kullanımına müdahale edebildiği belirlendi.
 
Araştırma, sağlık alanında yapılan çalışmaları değerlendiren uluslararası bir kuruluş olan Cochrane Collaboration tarafından yayınlandı.
<

Diğer Başlıklar

Rahim şekli, tüp bebek tedavisini etkiliyor : Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Opr. Dr. Cihan Kabukçu, rahim şeklindeki anor
Zinnat isimli antibiyotik için geri çekme : Sağlık Bakanlığı, çocukların tedavilerinde kullanılan "Zinnat 125 mg / 5 ml süsp
Herkes onun böbreklerinin peşinde : Trabzon'un Akçaabat ilçesinde yaşayan ve bir tesadüf sonucu 3 böbreği olduğunu ö
"Horlama basit bir sağlık sorunu olmayabilir" : Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Kulak Burun Boğaz Ana Bilim Dalı öğretim üyesi P
Grip virüsleri dünyaya Asya'dan yayılıyor : Mevsimsel gribe neden olan tüm virüslerin Asya kıtasından dünyaya yayıldığı, bu
Vitamin takviyesinin sağlığa yararı yokmuş : Bilim adamlarınca yapılan kapsamlı bir araştırmada, A, C ve E vitaminleri takviy
Tıp dünyasında çığır açacak proje : ODTÜ Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Biyomedikal Araştırma Laboratuvarın
Meme kanserine karşı mucizevi mantar özü : Doğu Asya'da yüzyıllardır tıbbi olarak kullanılan bir mantarın özünün, meme kans
Diyet kadınlarda kalp krizi riskini azaltıyor : ABD'de yapılan geniş çaplı bir araştırmada, diyetin kadınlarda kalp krizi ve fel
Aşırı zayıflığı teşvik etmek yasaklanıyor : Fransa meclisi, moda dergileri dahil, reklamcıların ve internet sitelerinin aşır

Haberler | Gazeteler | Gizlilik Politikası